مدیریت رفتار سازمانی
مرضیه خلیفه سلطانی؛ محمود گودرزی؛ امین دهقان قهفرخی
چکیده
هدف پژوهش حاضر، بررسی مدل ارتباطی سرمایههای اجتماعی و فرهنگی با مشارکت اجتماعی سلبریتیهای ورزشی با میانجیگری مسئولیت پذیری اجتماعی بود. روش این پژوهش از نوع توصیفی ـ پیمایشی بود و جامعه آماری سلبریتی های ورزشی بودند که تعداد 278 نفر به عنوان نمونه آماری از روش نمونهگیری در دسترس با توجه به دشواری جمعآوری دادهها انتخاب شدند. ...
بیشتر
هدف پژوهش حاضر، بررسی مدل ارتباطی سرمایههای اجتماعی و فرهنگی با مشارکت اجتماعی سلبریتیهای ورزشی با میانجیگری مسئولیت پذیری اجتماعی بود. روش این پژوهش از نوع توصیفی ـ پیمایشی بود و جامعه آماری سلبریتی های ورزشی بودند که تعداد 278 نفر به عنوان نمونه آماری از روش نمونهگیری در دسترس با توجه به دشواری جمعآوری دادهها انتخاب شدند. ابزار جمع آوری داده ها شامل پرسشنامههای محقق ساخته مشارکت اجتماعی، مسئولیتپذیری اجتماعی، سرمایه فرهنگی و سرمایه اجتماعی بود. روایی صوری و محتوایی پرسشنامه به تایید 10 نفر از متخصصین رسید و پایایی آنها در یک مطالعه ی مقدماتی با 30 آزمـودنی و بـا آلفای کرونباخ به ترتیب 83/0، 86/0، 76/0 و 85/0محاسبه شد. دادهها از طریق روش مدلسازی معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزار لیزرل تحلیل شد. تحلیلهای مدلسازی معادلات ساختاری، برازندگی الگوی پیشنهادی را تایید کرد. نتایج حاکی از اثرات مثبت و مستقیم سرمایههای فرهنگی، اجتماعی و مسئولیت پذیری اجتماعی بر میزان مشارکت اجتماعی سلبریتیهای ورزشی بود. همچنین اثرات مثبت و غیرمستقیم سرمایههای اجتماعی و فرهنگی از طریق مسئولیتپذیری اجتماعی سلبریتیهای ورزشی نشان داده شد.